Translate

neděle 30. prosince 2012

Duhový dort

Původně jsem chtěla duhový dort přetvořit na Vánoční dort. Napadlo mě, že bych ho udělala dvoubarevný- červený a zelený. Ale jelikož jsem pekla 10 druhů cukroví, nějak nezbyl čas.
Takže z Duhového dortu vznikl Duhový silvestrovský dort.
Dobře, od normálního duhového se nijak neliší, ale budu ho podávat na Silvestra.

Jinak korpus a krém jsem dělala podle tohoto receptu. Dort budu rozkrajovat až o silvestrovské noci, takže to, jak se mi povedl uvidíte nejspíš až v dalším článku (a když se nepovede, tak neuvidíte vůbec HAHA)

Tak teď už k dortu:
Přijde mi zbytečné psát Vám sem recept krok po kroku, když všechno najdete opět zde.
Tak jenom ingredience:

  • 6 vajec- 6 bílků a 6 žloutků odděleně
  • 200g hladké mouky
  • 160g krupicového cukru
  • potravinářská barviva- použila jsem práškové(koupíte např. v Tescu asi za 6 Kč) V akci např. Dort pro berušku a Igloo dort
Krém:

  • 250g másla
  • 250g krémového sýra- já jsem smíchala obyčejné pomazánkové a Philadelphii
  • marcipán na potažení dortu
Postup:
1.Nejdřív jsem si připravila těsto, rozdělila do 6 misek a obarvila pomocí práškového barviva, které se před použitím smíchá s vodou, do požadovaného odstínu.

2.V troubě předehřáté na 200 stupňů upeču korpusy a nechám vychladnout. Na fotkách jsou pouze 4 z 6, dále ještě filový a oranžový. Poznámka: Foťák strašně žere barvy.

3. Připravím si krém.
4. Prokládám korpusy krémem a nakonec celý dort krémem pokryju.
5. Dort potáhnu marcipánem. Já použila koupený v Německu, který už byl rozválený, což mi značně usnadnilo práci a navíc byl i všude stejně tlustý.

6. Nakonec jsem ze zblého marcipánu vytvořila růžičku. Nijak jsem jí nebarvila, aby byl dort na první pohled nenápadný a po nakrojení aby přišla pravá bomba!

A ,jak už jsem předesílala, dort v řezu nejdete ZDE.

                     Užijte si Silvestr

                                     Fragola

Žádné komentáře:

Okomentovat