Translate

středa 20. února 2013

Deník Dity P.

Bývalá redaktorka časopisu Apetit a nynější redaktora magazínu Albert sepsala kuchařku svých nejzamilovanějších receptů.

Kniha je rozdělena do 14 sekcí. Na 270 stránka naleznete cca.100 receptů od bramboračky po levandulovou limonádu.
Tak trochu jiná kuchařka
"Nemyslete si, že jsem bůhvíjaká kuchařka. Nejsem. Normálně to ke mně přišlo. A strašně mě to baví. Vaření, pečení, kuchařky, řeči o jídle a pak to jídlo!" Dita Pecháčková. 
Recepty jsou jednoduše a zajímavě sepsány do pár bodů. Jsou přehledné a u každého je uveden čas a počet porcí, a navíc ještě krátký úvod, který je pojat tak, že po jeho dočtení máte chuť ihned přistoupit k plotně. Jsou to hlavně hodně praktické recepty, které nejsou vytvořené jen na fotku, ale dál už je nikdo vařit nikdy nebude, právě naopak.
Trochu mě zaskočila, že jsou recepty psány v první osobě. Musím říct, že je to mnohem příjemnější než číst udělej tohle a udělej tamto(Uvažuji, že takhle začnu psát recepty i na blogu). Jinak Dita se s Vámi podělí i o své tipy a rady. Celá kuchařka je tak trochu ve stylu známého Jamieho Olivera.
Nadchlo mě, že před každou kapitolou(sekcí) je sepsán takový jakoby příběh, že celá kniha není přehnaně odborná a že je v ní vidět všechna láska, kterou do ní vložila.
Kniha je i graficky velmi dobře vytvořena. Moc povedené jsou i fotografie, které jsou ke každému receptu, což velmi oceňuji. Fotky, které jsou tématicky velmi dobře zpracované, nejsou vůbec nijak "načančané" ani přezdobené, ale hrozně zajímavé a oku jen a jen lahodí.
Kuchařka je barevně sladěná-žádné páté přes deváté. Vytknula bych jí její formát, ale jinak je kniha naprosto neodolatelná a rozhodně jí doporučuji.
Nesmím zapomenout zmínit stránky, kde je možné zakoupit nejen knihu, ale i zástěry nebo sety tzv."prošívaného" porcelánu.
Celkové shrnutí:
+ recepty 
+ design
+ úvodní příběhy
+ využitelnost
+ kvalita
+ grafické zpracování
+ přehlednost
- formát
Deníku Dity P. uděluji 10b./10. Doufám, že ani Vás výsledek neudivuje  a že snad se mnou souhlasíte(alespoň v něčem). Kniha byla pro mě neskutečně zajímavá a inspirativní. Během dalších pár dnů se tady objeví ochutnávka receptů z této úžasné kuchařky.
Knihu lze zakoupit v každém dobrém knihkupectví nebo přes internet např. na oficiálních stránkách(zde) za cenu kolem 425Kč. Věřím, že i Vám se kuchařka zalíbí.
                 Lampone

2 komentáře:

  1. Recepty od Dity Pecháčkové jsou vždycky sázka na jistotu.

    OdpovědětVymazat
  2. Také jí mám velmi ráda a rozhodla jsem se jí celou uvařit. Recept po receptu... :) (house-putking.blog.cz)

    OdpovědětVymazat